כמה שווה ניסיון וידע שיכולים לחסוך לך מיליונים של שקלים והפסדים רבים? ככל הנראה הרבה. זו בדיוק המהות של שיטת הזכיינות.
שיטת הזכיינות היא שיטה שמאפשרת לרשת להתרחב ברחבי הארץ ולהקטין סיכונים לה ולזכיינים שלה. כל זכיין מקבל את הזכות להשתמש בניסיון, הידע, הכלים והמותג של הרשת ומנגד, הזכיין צריך להקים על חשבונו את הסניף הבא. המהות של שיטה זו היא WIN-WIN. אגב, לא בכל הרשתות בארץ, זה באמת WIN-WIN אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת.
מה זכיין מקבל מהרשת?
הקמת עסק עצמאי כרוכה בחוסר ודאות, ניסוי וטעיה והרבה מאד כסף שנשפך לא בהכרח על הדברים הנכונים. בכל עסק, לוקח זמן להבין מה נכון לעשות ולדייק את העשייה. יותר מכך, לייצר קהל לקוחות נאמן זהו מפתח חשוב לעסק רווחי לאורך זמן. היתרון האדיר בזכיינות היא שניסוי וטעיה מצטמצם למינימום האפשר. רשתות איכותיות ומובילות את תחומן, הזכיין נהנה מכל הידע, הניסיון והמוניטין של הרשת ולא צריך לבזבז זמן יקר.
כחלק מהמעטפת הזכיין מקבל:
מה זה ידרוש מהזכיין?
באחריות הזכיין לתפעל את העסק על פי נהלי ועקרונות הרשת. בנוסף, באחריותו לשלם גם על עלויות ההקמה וגם על עלויות השוטפות שקשורות לניהול הסניף.
כאשר מקימים עסק בתחום הזכיינות, צריך לקחת בחשבון את העלויות הבאות:
זכיינות מזון | זכיינות מסחר | זכיינות אסתטיקה | |
עלות הקמה | · מזון מהיר – 350 אלף ₪ – 1 מיליון ₪ · מסעדות ובתי קפה – 900 אלף ₪ – 3.5 מיליון ₪. | · דוכנים – 300- 600 אלף ₪ · חנויות – 800 אלף ₪ – 4 מיליון ₪ | 400 אלף ₪ – 3 מיליון ₪ (תלוי ציוד) |
דמי זיכיון | 40-500 אלף ₪ | 40-200 אלף ₪ | 150-350 אלף ₪ |
דמי תמלוגים | 3%-10% | 5%-10% או זכיינות תפעולית (לרוב הרשת מקבלת 60% והזכיין 40% מהמחזור) | 6%-12% |
דמי פרסום רשתיים | בכל התחומים נע בין 1% ל3% |