2 3
6 1

מהי שיטת הזכיינות ומה ההבדל בין זכיינות מזון, זכיינות מסחר וזכיינות אסתטיקה?

כמה שווה ניסיון וידע שיכולים לחסוך לך מיליונים של שקלים והפסדים רבים? ככל הנראה הרבה. זו בדיוק המהות של שיטת הזכיינות.

שיטת הזכיינות היא שיטה שמאפשרת לרשת להתרחב ברחבי הארץ ולהקטין סיכונים לה ולזכיינים שלה. כל זכיין מקבל את הזכות להשתמש בניסיון, הידע, הכלים והמותג של הרשת ומנגד, הזכיין צריך להקים על חשבונו את הסניף הבא. המהות של שיטה זו היא WIN-WIN. אגב, לא בכל הרשתות בארץ, זה באמת WIN-WIN אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת.

מה זכיין מקבל מהרשת?

הקמת עסק עצמאי כרוכה בחוסר ודאות, ניסוי וטעיה והרבה מאד כסף שנשפך לא בהכרח על הדברים הנכונים. בכל עסק, לוקח זמן להבין מה נכון לעשות ולדייק את העשייה. יותר מכך, לייצר קהל לקוחות נאמן זהו מפתח חשוב לעסק רווחי לאורך זמן. היתרון האדיר בזכיינות היא שניסוי וטעיה מצטמצם למינימום האפשר. רשתות איכותיות ומובילות את תחומן, הזכיין נהנה מכל הידע, הניסיון והמוניטין של הרשת ולא צריך לבזבז זמן יקר.

כחלק מהמעטפת הזכיין מקבל:

  • זכות להשתמש במותג, בשם, בלוגו וכל הסימנים המסחריים של הרשת.
  • שיטת עבודה מוכחת – הבנה מדויקת מה צריך לעשות כדי להשיג את הרווחים הרצויים.
  • שירותי ניהול ומעטפת תומכת – בכל רשת שירותי הניהול משתנים ובהמשך נרחיב את ההבדל בין הרשתות בתחום.
  • הכשרה וליווי צמוד גם בהקמה וגם בשוטף – גם כאן זה תלוי רשת ותחום הזכיינות.

מה זה ידרוש מהזכיין?

באחריות הזכיין לתפעל את העסק על פי נהלי ועקרונות הרשת. בנוסף, באחריותו לשלם גם על עלויות ההקמה וגם על עלויות השוטפות שקשורות לניהול הסניף.

כאשר מקימים עסק בתחום הזכיינות, צריך לקחת בחשבון  את העלויות הבאות:

  1. עלות חד פעמית
    • עלות הקמה – עלויות הקמת הסניף הן על הזכיין וכוללות לרוב הוצאות על שיפוץ נכס, נגרות, חשמל, ציוד, מלאי פתיחה וכד'.
    • עלות דמי הזיכיון – עלות ייחודית לעולם הזכיינות, היא עלות דמי הזיכיון. כל זכיין נדרש לשלם לרשת דמי זיכיון חד פעמיים עבור הזכות להשתמש בידע, הניסיון והמותג.
  2. עלות שוטפת
    • הוצאות הקבועות והשוטפות של העסק – הזכיין אחראי לשלם את כלל ההוצאות בעסק. החל משכירות וארנונה ועד עלויות מלאי, משכורות עובדים וכד'. כמובן, ישנם מספר מודלים בתחום הזכיינות ולכן הוצאות אלו משתנות בהתאם לסוג העסק. כמובן, גם בהקמת עסק רגיל, נדרש בעל העסק לשלם את עלויות אלו.
    • דמי תמלוגים – תשלום עבור הרשת על שירותי הניהול והמעטפת שהיא מספקת לזכיין. זו עלות ייחודית לתחום הזכיינות ומשקפת את ההשקעה השוטפת של הרשת בזכיין. כל רשת קובעת את סכום דמי התמלוגים בהתאם להשקעתה בזכיין. יש לשים לב, שיש רשתות שפועלות בזכיינות תפעולית ואז אינן לא גובות דמי תמלוגים אך גובות % גבוה מהמחזור עבור עלויות המלאי והשירותים שהרשת מספקת לסניף. חשוב מאד לבדוק מה מקבלים במסגרת דמי התמלוגים כדי להבין את רמת התמיכה השוטפת שמקבלים מן הרשת.
    • דמי פרסום רשתיים – בכל רשת מזכה גובים מהזכיינים דמי פרסום רשתיים אשר משמשים לחיזוק המותג ולפרסום כלל ארצי לכל הרשת. עלות דמי הפרסום משתנים מרשת לרשת.
חלוקת עלויות זכיינות לפי סוג הזכיינות
מתלבטים איזו זכיינות מתאימה לכם? חושבים שאתם רוצים ליהנות מהמעטפת של הרשת המזכה וחשוב לכם לקבל את התמיכה. דברו איתנו ונסייע לכם לראות אם הזכיינות שלנו, מתאימה לכם.
  זכיינות מזון זכיינות מסחר זכיינות אסתטיקה
עלות הקמה ·     מזון מהיר – 350 אלף ₪ – 1 מיליון ₪ ·     מסעדות ובתי קפה – 900 אלף ₪ – 3.5 מיליון ₪. ·        דוכנים –   300- 600 אלף ₪ ·        חנויות – 800 אלף ₪ – 4 מיליון ₪ 400 אלף ₪ – 3 מיליון ₪ (תלוי ציוד)
דמי זיכיון 40-500 אלף ₪ 40-200 אלף ₪ 150-350 אלף ₪
דמי תמלוגים 3%-10% 5%-10%  או זכיינות תפעולית (לרוב הרשת מקבלת 60% והזכיין 40% מהמחזור) 6%-12%
דמי פרסום רשתיים בכל התחומים נע בין 1% ל3%

אנחנו מזמינים אתכם להיות חלק מהמשפחה ולהנות מהצלחה!

לתאום פגישה

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים

דילוג לתוכן