4 עקרונות שבלעדיהם אל תפתחו עסק בתחום האסתטיקה:
הבעיה האדירה בתחום האסתטיקה שכל אחד יכול לפרש כרצונו איך להשתמש במכשור, מה כדאי או לא כדאי לעשות ללקוחה. המקום לפרשנות אישית הוא יכול להיות גרוע מאד בניהול מכון מוביל בתחום האסתטיקה. למשל: פעם אחת העובדות, חשבה לפנק את הלקוחה ולכן החליטה למרוח לה קרם לפני תחילת הטיפול, בעצם מה שהיא עשתה היא חסמה את הנקבוביות וכל הטיפול היה מיותר כי המכשור לא עשה את העבודה הנדרשת. העובדת מבחינתה, "פינקה" והייתה מקסימה ונהדרת ללקוחה, בפועל, היא מנעה ממנה את הטיפול הנכון. על כן, כשאתם מנהלים עסק בתחום האסתטיקה חשוב מאד לייצר אחידות בטיפולים. בלי אחידות בטיפולים ודיוק שיטת העבודה, יהיה לכם שונות גדולה מדי ולא תוכלו לדאוג שכל הלקוחות שיוצאים מכם יגיעו לתוצאות הרצויות. למשל: במכון הלגה רקנטי יש שיטת עבודה בת 8 כרכים שכל קוסמטיקאית צריכה לעבור עליהם ובנוסף דוחות טיפול מדויקים שלא משאירים שום מקום לפרשנות אישית. בנוסף, יש שיטת הזרקות מדויקת שהיא אחידה לכל הרופאים והרופאים אינם יכולים לבחור איפה להזריק ומתי.
כמו כל עסק, גם בתחום זה, נדרש לנהל אותו כדי שיצליח. ישנם נדבכים חשובים מאד בניהול העסק שאולי לא חשבתם עליהם בכלל. כדי לנהל מכון בצורה מדויקת אסור להשאיר שום דבר ליד הדמיון. כל עובד/ת צריך לדעת בדיוק מה תפקידו, איך הוא מתקשר עם אנשים אחרים במכון ומה מצופה ממנו בכל שלב ביום. בנוסף, מדידה מדויקת של כל תהליך במכון. אם תהיה מדידה מדויקת של כל הנושאים במכון, תוכלו להבין מגמות ולהבין מה כדאי לעשות. למשל: מדידה של כמות הטיפולים לפי תחומים לפי יום בשבוע. תאפשר לכם להבין אילו ימים היו ימים חזקים ואילו לא, ולהבין איך לשפר את הימים החלשים. בנוסף, ברגע שהכל מנוהל, דברים לא נופלים בין הכיסאות. במכון הלגה רקנטי יש 7 דיספלינות ניהול שמחולקות לכל אנשי המקצוע במכון, שילוב של 7 הדיספלינות האלו דואג שאין נושא במכון שלא יטופל ואף יגרום לגידול ברווחים. לדוגמא, יש משימה שבה נדרש להיות אחראים על שיחות עם לקוחות מרוצים ולאגד סיפורי הצלחה עבור הרשתות החברתיות. אם לא היה משימה שמוגדרת והיה ידוע מי עושה אותה, זה היה תלוי ברצון הלקוחות לשתף את האיכות העבודה והחווית השירות שעברו.
לא להתפשר על איכות המוצרים! היום יש המון תכשירים וחומרי הזרקות שהם לא טבעיים ומכילים חומרים שאינן טובים לגוף האדם. למשל: יש מזרקים שיש בהם חומר שלא מתנדף ולא נעלם בגוף וזה יכול להיות מסוכן מאד ללקוחות. תבדקו בקפידה את טיב המוצרים שאתם בוחרים להשתמש במכון שלכם. איכות המוצרים משפיעה על איכות התוצאות ללקוחות. אם מטרתם זה לעזור ללקוחות ולאפשר להם לקבל את התוצאה הטובה ביותר, רצוי להשקיע את הכסף ולבחור את החברות האיכותיות ביותר בתחום. עלות חומרי הגלם איננה גבוהה בתחום האסתטיקה ולכן חבל להתפתות לעלויות הנמוכות מאד כי בסוף הן יכולות לגרום לכם לתביעה משפטית שתעלה לכם הרבה מאד כסף.
עסק בתחום האסתטיקה תלוי על הפרסום והשיווק. מסעדות וחנויות תלויות בלוקשיין אך עסקים בתחום האסתטיקה תלויים במוניטין שהן יוצרים ברשת. הטעות הגדולה של בעלי עסקים שהם לרוב משקיעים כסף בשיווק ופרסום עד שהם רואים תוצאות ואז מפחיתים את סכום ההשקעה מתוך רצון לחסוך. אך הבעיה היא מה יקרה בעוד חודשיים? בהתחלה, לא ירגישו את השינוי אך אחרי חודשיים פתאום תפחת העבודה, רק הוצאה עקבית על שיווק ופרסום בפלטפורמות הנכונות תוביל לתוצאות הרצויות לאורך זמן. כמובן, סכום ההשקעה תלויה בסכום המחזור שאתם רוצים להגיע. בתחום השיווק והפרסום לוקח זמן שבו אתם עושים ניסוי וטעיה ולאט לאט מבינים באיזו פלטפורמה כדאי לשווק ומה העלות הצפויה. ברגע שמבינים את זה, ניתן לחשב את עלויות השיווק והפרסום בהתאם למחזור שרוצים להגיע. זכרו, אל תתפתו ותמיד תשקיעו את הסכום הקבוע כדי לשמור על הצמיחה.
רוצה עסק מצליח בתחום האסתטיקה? למילוי שאלון התאמה לפתיחת סניף בזכיינות של רשת הלגה רקנטי https://forms.gle/Tn8FZTGLUyzj32wx7