העיקר הבריאות (ולא יזיק גם להיראות נפלא):על קוסמטיקה אורגנית, b קומפלקס ומה שביניהם

בשנים האחרונות הופך המושג קוסמטיקה אורגנית שגור יותר ויותר בשיח. קוסמטיקה אורגנית היא קוסמטיקה המבוססת על חומרים טבעיים במקום על תכשירים כימיים, שגם מזיקים לסביבה וגם לא בהכרח מיטיבים יותר עם העור. כקוסמטיקאית אורגנית, ממליצה הלגה על ויטמין  b קומפלקס כדי לשפר את מראה העור בפרט ואת מערכת החיסון והגוף בכלל. עוד כמה מילים על ויטמין b קומפלקס ועל ויטמינים נוספים שטובים לבריאות במאמר שלפניכם.

שמעתן עליהם הרבה, אולי גם ניסיתן אותם כבר, יש את אלה שיגידו לכם שהכול קשקוש – אבל לדעתי המקצועית, אם יודעים איך ומתי להשתמש בהם אז לא רק שמרגישים טוב יותר, גם נראים הרבה יותר טוב. ויטמינים!

אני רוצה לפתוח ולציין לך שאני בוגרת תואר ראשון ברפואה משלימה ונמצאת באמצע לימודי תואר שני. מה שאת עומדת לקרוא במאמר הזה הוא לא רק "דעה אישית" אלא מבוסס על שנים של לימודים ובדיקה אישית – וכן, ויטמינים הם פיתרון אמיתי וחיוני לבריאותנו, גם הפנימית וגם החיצונית.

ויטמינים הם מרכיב חיוני לבריאות הגוף, הם מקור לאנרגיה, מרגוע, חידוש ושיפור של כל האיברים, של מערכת העצבים, של החשיבה (כן!), של התאים והרקמות ומה לא. הם אמורים להיות מרכיב בסיסי בתזונה שלך, אבל…

כן, יש פה "אבל", משום שויטמינים מתכלים כמו כל מזון אחר. תשאירי פרי שבועיים ללא שימוש והוא יתכלה מעצמו, תשאירי חלב ללא שימוש והוא יתכלה, ואני יכולה להמשיך בדוגמאות עד אינסוף – אבל הרעיון הוא רק זה שויטמינים מתכלים ונכנעים לחוק הבסיסי ששום דבר לא נשמר לנצח כפי שהוא. זה אומר שארוחה אחת בריאה ביום, כשכול יתר הארוחות הן לא משהו, לא תספיק כדי לספק לגוף את מה שהוא צריך. האמת היא שהיום גם שלוש ארוחות בריאות לא ממש מספיקות. כמות מיץ התפוזים שתצטרכי לסחוט ולשתות במהלך יום אחד כדי לקבל את כמות ויטמין C שאת צריכה כדי להתמודד עם החיים תמלא לך את כל היום.

למה? כי את וגופך נמצאים תחת התקפה כל יום, כל היום. ההתקפה מגיעה מבחוץ – פיח, עשן, מיזוג אויר, קרינת השמש וקרינה סלולארית. ההתקפה מגיעה גם מבפנים כי המזון שלנו מכיל חומרים משמרים, אנחנו נושמים את הזיהום הסביבתי, אנחנו לא ישנים מספיק, לא נחים מספיק… הגוף "שורף" את כל הויטמינים הזמינים שנמצאים בו, וגם את הרזרבות, ואת נשארת קרחת מכאן ומכאן. אני לא מנסה להכניס אף אחת לפאניקה, אין שום סיבה לעלות עכשיו לראש המצפה המרוחק ביותר ולהתנתק מהחיים הטובים. גם אין שום סיבה לאכול רק ירקות וזרעים ונבטים שהנבטת בבית (לא שזה מזיק), מה שאני מנסה להראות לך הוא שיש פתרונות לכל דבר. והפתרון הראשון, זה שתמיד צריך להשתמש בו בתור פתרון ראשון, הוא תוספי מזון. ויטמינים פותרים כל-כך הרבה מכאובים ומצוקות וקשיים שאת לא תאמיני.

מה מתאים למי?

כל אדם צריך את התכנית האישית שלו של תוספי מזון. את התכנית מכינים עם מוחה לנושא זה, בעל ניסיון ועם המלצות. אבל כמו שלא הכול מתאים לכל אחד, כך יש גם דברים שכל אחד צריך. ועל זה אני ממליצה לכל לקוחותיי.

הנה הדברים שמבחינתי הכי בסיסיים וחיוניים:

משקה כלורופיל: נוזל לשתייה יומיומית, שמבוסס על עלי מנטה וצמחים אחרים. (כלורופיל הוא החומר הירוק בצמחים, יש לו תפקידים חיוניים בהפיכת אור השמש לחמצן) משקה הכלורופיל מסייע לסילוק חומרים רעילים מהגוף בצורה יעילה במיוחד, מונע זיהומים, מטהר ומעלה את רמת החמצן בגוף. יש לו תועלות פיזיות נוספות אבל אם ניקח רק את הבסיס הזה ונבחן אותו נראה שהעור יכול להתחיל לנשום סוף-סוף!
כמויות הפסולת שהגוף שלנו צובר (חלק מהמחיר של חיים עירוניים מודרניים) אדירה מכדי שהגוף יוכל להתמודד איתה, אז הוא איטי יותר, "כבד" יותר – והעור נראה בהתאם, עמום, חסר חיים, לפעמים אפילו יש לו גוון צהבהב או אפור שמאוד לא מחמיאים לך.
שותים כפית אחת, פעמיים ביום.בכוס מים.

ויטמין B קומפלקס: ויטמין B כולל בתוכו חומצות רבות ומרכיבים אחרים שמחזקים את מערכת העצבים. לחץ, חולשה, איטיות של חילוף החומרים – דברים אלה ואחרים משפיעים אף הם על מראה העור ועל יופיו. אני אפילו לא אתחיל לספר לך כמה זה חיוני לגוף… אבל כן חשוב שתדעי שגופך לא שומר רזרבות של ויטמין B ולכן חייב לקבל כל הזמן תוספות חיצוניות כדי לשמור על מצב מאוזן, רגוע ושפוי.

אבץ: זהו המרכיב השלישי החיוני לבריאות של הגוף ושל העור. האבץ (קלציום) מחזק את מערכת החיסון והוא חיוני לשיער,עור וציפורניים מטופחים ובריאים. הוא מסייע לחידוש רקמות ובין יתר המעלות שלו הוא גם מסייע בייצור חלבון, בחילוף החומרים של סוכר בגוף, בשמירה על ראייה תקינה ועוד. מבחינת יופיו של העור, האבץ נחשב כנוגד חמצון והוא משפר את פעילות מערכת החיסון והתגובה החיסונית.

ומה לגבי ויטמינים בקוסמטיקה?

גם בקוסמטיקה ויטמינים עובדים היטב. כמובן שצריך להשתמש בתכשירים שמכילים ויטמינים בכמויות פעילות, כי כשהמוצר איכותי ופעיל, התועלת שלו מדהימה.

עיקר התועלת של ויטמינים בשימוש חיצוני קוסמטי היא בהחייאת העור. פעולה זאת אינה הוקוס-פוקוס, וכמו בכל תכשיר קוסמטי אחר גם כאן חובה לחזור על הפעולה מידי יום. פגשתי כבר נשים שציפו שאחרי שימוש לטווח קצר בתכשירי ויטמינים התועלת תישאר לזמן ארוך. ובכן, זה יהיה כאילו שתאכלי ירקות פעם בחודש ותצפי שזה יועיל לגופך כל החודש. מצטערת, במקרה כזה לא תראי תוצאות.

אבל כאשר משתמשים בתכשירים בעלי תכולה גבוהה של ויטמינים על בסיס קבוע – העור מקבל גוון בריא וחיוני, מרקם חלק וגמיש, הפעילויות הבסיסיות של העור מתחדשות ורואים שהוא נהנה מהחיים. האיפור יושב על העור הבריא הרבה יותר טוב, ולא צריך כל-כך הרבה איפור כי העור פשוט נראה טוב. בקיץ זה חשוב כי לא נעים לשים מייק-אפ.

יש לנו כמה וכמה סדרות ומוצרים עתירי ויטמינים, אני אציין רק חלק מהם:

לחובבות הפילינג העמוק, תכשירים להבהרה וחידוש העור:

סדרת Advanced AHA Cosmeceuticals
סדרה זאת היא מתקדמת ביותר בעולם ומבוססת על חומצת הפירות. מכיוון שעור שנמצא בתהליך התחדשות זקוק להגנה יעילה במיוחד, הסדרה כוללת רצף רב שימושי של נוגדי חמצון:
ויטמין A- מגביר את חילוף החומרים בתא ואת קצב תחלופת התאים
ויטמין C- מעודד את ייצור הקולגן (החומר שאחראי על הגמישות של העור) בעור
ויטמין E – מגן על קרום התא
פרו ויטמין A – מתפקד כמאגר ליצירת ויטמין A.
רצף נוגדי החמצון הייחודי נתון בתוך מערכת ליפוזומים (חומר פעיל שארוז בתוך קפסולה) בעלת מנגנון שחרור איטי המעניק לעור הגנה לאורך זמן.

סדרת האנטי-אייג'ינג הנפלאה AGE Smart לא רק "ממלאה את הקמטים" אלא גם מונעת את ההזדקנות בטרם עת.
רוב תכשירי האנטי אייג'ינג בשוק הקוסמטיקה מיועדים לצמצם את סימני ההזדקנות המוקדמת בעור (קמטים, קמטוטים, פיגמנטציה) לאחר שכבר נוצרו. הגישה החדשה של סדרת AGE Smart מסייעת בטיפול בתהליכים בעור הגורמים לסימני הזדקנותו טרם היווצרותם.
הסדרה מכילה כמה מרכיבים מתקדמים במיוחד והיא כוללת כמות פעילה ויעילה של נוגדי חמצון ("חמצון" הוא הדרך שבה הסביבה מתקיפה את התאים בגוף, כך שנוגדי חמצון פועלים נגד ההתקפות הללו). אחד התכשירים המופלאים ביורת שיצא לי להיתקל בהם בשנים האחרונות הוא "מאפ 15 רג'נרייטור", חומר מיוחד שמגיע בצורה של אבקה והופך לתחליב בעת המגע עם העור. תכשיר זה מספק את הריכוז הגבוה ביותר של ויטמין C יציב שאינו חומצי (MAP) לסיוע בייצור הקולגן, הבהרת העור ודיכוי רדיקלים חופשיים. משפר משמעותית את הלחות, הגמישות והמיצוק של העור ומסייע במניעת סימני ההזדקנות המוקדמת.
בנוסף, הסדרה מכילה ויטמין E, לדיכוי הרדיקלים החופשיים (חלק מהגורמים לחמצון, שמזיקים לעור) ולמניעת הפגיעה בתאים בריאים בעור.
ויטמין A, פועל באופן דרמטי למניעת נזקים לתאי הקולגן בעור.

יש, כמובן, מוצרים נוספים רבים שמכילים ויטמינים, אלה דוגמאות נבחרות בלבד ובמכון יותאם לך התכשיר הנכון עבורך. המסר שלי הוא שויטמינים הם חלק בלתי נפרד מגופך. גוף שלא מקבל כמות נדיבה של ויטמינים לא יתפקד בצורה הטובה ביותר.
גם אני שמעתי טענות שאומרות שאם אוכלים בריא וישנים טוב אז לא צריך תוספי ויטמינים. מה אני אגיד לך… זאת לא בדיוק עצה טובה כי אחרי שהעור שלך ייפגע (וזה קורה כמו לכל דבר אחר בטבע) ואם הוא כן יזדקן לפני הזמן, מה תעשי? לטעמי זה קצת נאיבי להגיד "יהיה טוב" ולעצום את העיניים לעובדה שהעור שלנו מושפע מהרבה דברים שאנחנו לא תמיד ערים להם ולא תמיד יכולים למנוע.
אני גם לא מוצאת שום סיבה שאישה לא תיראה תמיד במיטבה. למה להתפשר? למה לא להיראות הכי טוב שאפשר? נ
כון שלא צריך להשתגע ולהשתעבד לשום דבר, אבל תסכימי איתי שהדברים שכתבתי עליהם במאמר הזה הם לא השתעבדות אלא המינימום שמגיע לגופך.

מאיפה מתחילים?

מה שאני ממליצה הוא להתחיל לטפל בגוף עם הדברים הבסיסיים האלה. אם תרגישי שאת זקוקה לתוספים נוספים מעבר למה שרשמתי פה, גשי כאמור לתזונאי מומחה.
בנוסף, אני ממליצה לך לבוא לקבל הדגמה של המוצרים הקוסמטיים, לבחור את המוצרים ומסלול הטיפול המתאימים עבורך ביותר. תאמי לעצמך פגישת התייעצות (חינם) כבר עכשיו, אין שום סיבה שתמתיני.

כל מה שצריך לדעת בעולם היופי

הלגה רקנטי טיפולים אסתטיים טיפולים קוסמטיים

הלגה רקנטי טיפולים אסתטיים טיפולים קוסמטיים

Helga Rekanati מתמחה טיפולים אסתטיים וטיפולים קוסמטיים באמצעות שיטה ייחודית שפותחה ע"י הלגה רקנטי. כל הטיפולים נבנים בצורה אישית על סמך אבחון מעמיק בפיקוח מנהלת מחלקת הטיפולים בחברה.

אודות הלגה רקנטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הלגה רקנטי טיפולים אסתטיים טיפולים קוסמטיים

הלגה רקנטי טיפולים אסתטיים טיפולים קוסמטיים

Helga Rekanati מתמחה טיפולים אסתטיים וטיפולים קוסמטיים באמצעות שיטה ייחודית שפותחה ע"י הלגה רקנטי. כל הטיפולים נבנים בצורה אישית על סמך אבחון מעמיק בפיקוח מנהלת מחלקת הטיפולים בחברה.

אודות הלגה רקנטי
מלאי פרטייך ונציגנו יחזרו אלייך בהקדם האפשרי:
מבצעים חמים

פוסטים נוספים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים

צ'אט פתוח
1
💬 זקוקים לעזרה?
שלום 👋
במה אנו יכולים לעזור לך?
דילוג לתוכן